Social representations and attitudes
An approximation to the study of a second language in higher education institutions
DOI:
https://doi.org/10.29059/educiencia.v6i1.204Keywords:
attitudes and second language, competenciesAbstract
The purpose of this research is to bring the of Social Representations Theory (SR) as a frame-work to study attitudes, specially of university students towards the learning of a second language (SL) as part of their competences required for students to face global communication and trade. A global world demands to higher education institutions to provide students with competencies, skills, and abilities to face challenges of their lifelong professional development and the need to acquire new competences. This view is shared by governments, universities, faculty and students and implies to optimizeinteraction and feedback among economic sectors, education institutions and society. Therefore SR are important for recognizing student attitudes towards SL, as a componentof this social context to help them to cope with this demand of their academic process.
References
Abric, J.C. (2001). Metodología de recolección de las representaciones sociales, En Prácticas sociales
y representaciones, México, Ediciones Coyoacán/Embajada de Francia en México.
Abric. J.C. (2004) Prácticas sociales y representaciones. México, Ediciones Coyoacán. S. A. de
C.V.
Álvarez, B.J. (2004). El contexto social y teórico del surgimiento de la teoría de las representaciones
sociales. En, Romero, R.E (Ed.), Representaciones sociales. Atisbos y cavilaciones del devenir de cuatro décadas. México. Ed. Benemérita Universidad
Autónoma de Puebla.
Araya, S. (2002) Las representaciones sociales: Ejes teóricos para su discusión. Ed. FLACSO, Costa Rica.
Baker, C. (1992). Attitudes and language. Clevedon. Ed. Multilingual Matters.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Derechos de autor (copyright)
Los autores concederán por escrito a la revista Educiencia la propiedad de los derechos de autor, lo que permite que su artículo y materiales puedan ser reproducidos, publicados, editados, fijados, comunicados y transmitidos públicamente en cualquier forma o medio, así como su distribución en el número de ejemplares que se requieran y su comunicación pública, en cada una de sus modalidades, incluida su puesta a disposición del público a través de medios electrónicos, ópticos o de cualquier otra tecnología, para fines exclusivamente científicos, culturales, de difusión y sin fines de lucro.