Compared education: national and international theoretical and empiric trends
DOI:
https://doi.org/10.29059/educiencia.v9i1.273Keywords:
comparative education, trendsAbstract
The text in question is called “Comparative Education: International and National Theoretical and Empirical Trends”, a very illustrative name for the document itself and a significant contribution to the discussion of this academic field, comparative education, which never before is now, in through widespread migration to distance education systems as a result of the Covid-19 pandemic, which according to UNESCO has left a third of the world's girls and boys without the human right to education, and which in Mexico according to the SEP could mean the abandonment of 628 thousand children from basic education.
References
Navarrete-Cazales, Z., Ornelas, C. y Navarro-Leal, M. A. (Coords.) (2020). Educación comparada. Tendencias teóricas y empíricas internacionales y nacionales. Plaza y Valdés Editores / Sociedad Mexicana de Educación Comparada. https://www.researchgate.net/publication/348869042_Educacion_comparada_Tendencias_teoricas_y_empiricas_internacionales_y_nacionales
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Derechos de autor (copyright)
Los autores concederán por escrito a la revista Educiencia la propiedad de los derechos de autor, lo que permite que su artículo y materiales puedan ser reproducidos, publicados, editados, fijados, comunicados y transmitidos públicamente en cualquier forma o medio, así como su distribución en el número de ejemplares que se requieran y su comunicación pública, en cada una de sus modalidades, incluida su puesta a disposición del público a través de medios electrónicos, ópticos o de cualquier otra tecnología, para fines exclusivamente científicos, culturales, de difusión y sin fines de lucro.