Theoretical-comparative analysis of entrepreneurial education in higher education institutions
DOI:
https://doi.org/10.29059/educiencia.v1i1.15Keywords:
education in entrepreneurship, entrepreneurial skills, higher educationAbstract
This study starts with a literature re- view about entrepreneurship education, which enhances the necessary entre- preneurial skills that are a key element for a comprehensive development and regional growth. This is done through a characterization of specific skills yet to develop and some teaching-learning strategies along with the useful metho- dology. It includes a comparison of this type of education in the United States and Europe, as well as some Mexican institutions.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Universidad Autónoma de Tamaulipas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Derechos de autor (copyright)
Los autores concederán por escrito a la revista Educiencia la propiedad de los derechos de autor, lo que permite que su artículo y materiales puedan ser reproducidos, publicados, editados, fijados, comunicados y transmitidos públicamente en cualquier forma o medio, así como su distribución en el número de ejemplares que se requieran y su comunicación pública, en cada una de sus modalidades, incluida su puesta a disposición del público a través de medios electrónicos, ópticos o de cualquier otra tecnología, para fines exclusivamente científicos, culturales, de difusión y sin fines de lucro.